Uncategorized

My old “About Me”

Hello everyone, my name is Armida, an Albanian-Italian girl. I live near Pisa, Tuscany. I work for a telecommunications’ company, I am the Marketing responsible. Meanwhile I’m studying also, well I do my best but of course, working 8+ hours a day takes lots of time. I studied foreign languages in high school, so I know five languages (Albanian, Italian, English, French, and German).  After high school, I wanted to study something new so I took a degree in Communication Science, taken at the University of Pisa. Currently, I’m trying to get my Master Degree in Economics, more precisely it’s a specialization in “Marketing and Market Research”. It’s a bit tough but if you want to achieve something, you’ve to endure it a bit no? ^^

Anyways, I love fashion, food, traveling, drawing, writing, reading, technology,.. Well, in short, I love many things. I play amateur volleyball, I find it funnier than going to the gym. I think I will be obliged to go to the gym as well since the volley championship is ending so we won’t have many occasions to train.

Uhm what else about me? Oh yeah, I love mangas, play MMOs ._. and have this love for gaming computers. My current pc, the one I’m using right now, it’s a gaming one I built by myself. In truth, a friend helped me choose the parts but I put them together all by myself. Feel a bit pro about it. Well sorry about that, I’m still surprised myself I made it LOL

There’d be so much to say that I’m sure if you read my blog you will know me better

Last but not least, the topic of the blog.

“Elegance is not to be noticed, but to be remembered.”

                                               Giorgio Armani

I’ve always liked this sentence. There is also one more sentence I absolutely love:

“Fashion is not something that exists in dresses only.
Fashion is in the sky, in the street,
fashion has to do with ideas,
the way we live,
what is happening”.

Coco Chanel  

I just believe that each of us has his/her own style and all we need is to find our way to express it. Why “InTheClouds”? Well, my head is always in the clouds so I couldn’t choose this title ^^

I just love to look and save these amazing pictures of stuff I find on the internet and fashionlista. I’ll be honest I don’t really like taking pictures of myself. I love more observing and searching for stuff on the Internet than taking pictures of myself. So on this blog, I’d like to share with you my founds, my thoughts, the things I like the most.  Like in Coco’s sentence, sometimes my topics come out just listening to a song, or reading to a book or just watching the world around me. Whenever I have occasion to take a nice picture of me and friends, I promise I’ll share it.

Concluding, I thank you in advance for taking the time to read my blog and hope you like it.

ps: I have to warn you, I suck at typing. I’m bad in Italian, so figures in English. I hope you don’t mind and it won’t be a problem for you.

Thanks!

<3<3<3 Armida aka InTheClouds

pps2: and this is me listening to music while working

me

Ciao a tutti, mi chiamo Armida, una ragazza Albanese-Italiana. Abito vicino a Pisa e lavoro per un’azienda di telecomunicazioni come responsabile marketing. Nel frattempo  sto anche studiano, beh ci provo. Lavorando 8+ ore al giorno lascia davvero poco tempo, però va beh dai, chi l’ha dura la vince giusto?! ^^ Alle superiori ho fatto il linguistico dove studiavo inglese, francese e tedesco. Mentre all’università ho scelto il corso di laurea “Inutile” come definito dalla nostra ex ministra dell’istruzione. Al momento, come già anticipato, sono ancora sui libri. Vorrei prendere una specializzazione in marketing pressò la Facoltà di Economia, sempre qui a Pisa.

E poi, beh mi piacciono un sacco di cose, troppe forse.  Adoro cucinare, leggere, scrivere, disegnare, la tecnologia,.. ve l’ho detto che sono troppe vero? ^^ nel frattempo gioco anche a pallavolo amatoriale e, quando finirà il campionato, inizierò anche pallavolo. Chi come me sta più di 8 ore davanti ad un pc, sa che l’attività fisica è un must, altrimenti sono dolori.  Pallavolo con le bimbe è divertente, quindi quella la faccio volentieri.

Poi che altro? Adoro i manga e mi piacciono gli mmo (giochi online) ed ho questo amore per i computer da giocatore. Il mio ultimo pc l’ho costruito interamente da me. In quanto non avevo idea di cosa prendere, non sono ancora così brava, mi feci consigliare da dei miei amici che se ne intendono, ordinai I pezzi e li montai. Che dire, grazie ai santi che mettono i tutorial su YouTube! A dire il vero, non ci credo ancora di esserci riuscita, però va beh =)

Ci sarebbe così tanto da dire e visto che penso di avervi annoiato abbastanza 8spero di no!!), spero leggerete il mio blog. Sono sicura che vi aiuterà a conoscermi meglio.

Ultima cosa, ma non meno importante, l’oggetto di questo blog. Beh vi cito queste due frasi che personalmente amo:

“L’eleganza non è farsi notare, ma farsi ricordare.”
                                             Giorgio Armani

E:

“La moda non è qualcosa che esiste solo in abiti.
La moda è nel cielo, in strada,
la moda ha a che fare con le idee,
il nostro modo di vivere,
che cosa sta accadendo.”

Coco Chanel

Io penso che ognuno di noi abbia il proprio stile innato, in fondo non siamo unici ed irripetibili? Quello che ci manca è trovare il nostro stile e valorizzarlo.

Io adoro cercare nel web immagini di outfit, di vestiti, accessori, ecce cc. Fashionlista, ad esempio, è una droga per me. Sarò sincera, a me non piace farmi le foto, adoro di più osservare. Con questo non voglio dire che se faccio qualche foto carina non la condividerò con voi, ma quello che voglio fare e condividere con voi queste stupende immagini che trovo, i miei pensieri, punti di vista, le cose che mi piacciono di più. Spero che le mie foto possano esservi di ispirazione. E perché il titolo “InTheClouds”, beh la mia testa è sempre tra le nuvole, quindi non potevo non scegliere questo titolo.

Riprendendo Coco, la moda è ovunque, ne siamo circondanti, quindi i miei topic nascono un po’ così, ascoltando una canzone, parlando con gli amici/colleghi, osservando le persone attorno a me.

Concludendo, io vi ringrazio in anticipo per aver visitato e letto il mio blog, e spero vi piaccia.

Ps: scusate, vi devo avvertire, sono dislessica… spero non sia un problema!

Grazie!!!

<3<3<3 Armida aka InTheClouds

pps2: e questa sono io che ascolto la musica mentre lavoro

 

me

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.